torsdag 7 februari 2008

Flaskpost från Anna Berg:

Kära Kapten Ulf!
Kära Ned Land, Aronnax och Conseil!
Kära medpassagerare och hårt arbetande besättning!

GRATTIS till sjösättningen och varma lyckönskningar inför den fortsatta seglatsen!

Jag är naturligtvis ledsen över att jag missar jungfruresan. Jag har enlig god sjömanna-sed försatts i karantän på en öde ö på grund av en otrevlig årstidsrelaterad åkomma... Min plan är dock att simma ikapp er och knacka på i plåtburken, troligen redan på tisdag.

Om jag hade varit på plats idag hade jag säkert velat säga några väl valda ord -

till ULF som på ett imponerande lättsamt och professionellt sätt tagit sig an ett ibland gungande, rullande projekt och med säker hand fört skutan i hamn. Tack för en smällkaramell av lekfullhet!

till RÅGER som inte bara kan segla förutan vind och ro utan åror - han kan skapa magisk scenografi och kostym utan manus också!

till MALIN, BOSSE och MICKE som tagits tillfånga, ibland både bakbundits och försetts med ögonbindel, bara för att tillsammans slita sig loss och berätta just SIN berättelse!

till alla tekniker, hantverkare, konstnärer, administratörer och marknadsförare som gjort resan under havet både spännande, vacker och säker!

Mina hälsningar från Dalén och hans vänner samt från alla hästar och änglar strandar i och med min frånvaro, men hela Borås hälsar och sparkar!

Förutom "Nedrans maneter!" vill jag nu bara säga GOD SEGLATS!!!

hälsningar från Anna Berg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gick det bra?

Anonym sa...

Det gick alldeles förträffligt bra!

/Tina