måndag 8 oktober 2007

Dag 9

Det är mindre än en vecka kvar till premiär.

Vi gör ett genomdrag av hela pjäsen.
Det blir uppenbart för oss att mycket saknas.
Den som ser berättelsen för första gången,
kan inte förstå de två huvudberättelser som Prästkragen innehåller.

Skådespelarna gör ett bra arbete, alla runt omkring likaså.
Det är bara regissören, det vill säga undertecknad,
som inte har lyckats att göra berättelsen begriplig för publiken.

Ett aktivt arbete med övergångar som gestaltar berättelsens utveckling, några nya ingångar till ett par scener - det är vad som krävs för att premiären skall bli lyckad.
För ensemblens vidkommande handlar det om att tvinga den fördjupande processen gå i rekordfart - vilket de kommer att lyckas med!

E

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Censur?

är precis vad vi heter – en teater för dig i Västra Götalandsregionen. sa...

orsaken till att denna kommentar är censurerad, det var dina ord.
Jag flyttade den kommentaren till rätt inlägg.
Det var en kommentar till inlägget "Praktik vecka 2"
Bloggadministratören.
/Nicklas

är precis vad vi heter – en teater för dig i Västra Götalandsregionen. sa...

Om jag var otydlig i min förra kommentar såå menar jag att jag censurerar inget utan flyttade bara kommentaren till rätt inlägg.
Bloggmaster/Nicklas