fredag 26 oktober 2007

Prao vecka 42 - 43 på Regionteater Väst

Nu har jag, Ulrika Skylvik praoat här under vecka 42 tillsammans med Christoffer Heiman och under 43 tillsammans med Sara Mellgren.


Vecka 42
Måndagen startade med att jag och Christoffer fick en rundvandring i huset, sedan spenderade vi 2 timmar i rekvisita- samt kostymförrådet. Där fanns det mycket roliga saker att kika på!
Senare på dagen kom Rasmus och vi hjälpte honom med att riva scenen till Prästkragen.
Dagen slutade klockan halv tre.


Tisdag stannade jag hemma med hög feber och Christoffer vet jag inte säkert vad han gjorde.
/Ulrika


På onsdags morgonen tog jag och Christoffer tåget från Uddevalla klockan 08:03 för att hamna i Borås klockan 10:15. Där skulle Anna hämta upp oss, men ingen Anna så långt ögat kunde nå.

Så vi gick mot centrum där vi hitta 2 tanter som hjälpte oss hitta till Regionteater Väst i Borås. När vi kom dit hittade vi Anna :) och allt vart frid och fröjd.
Några minuter efter de fick vi en rundvandring i den gamla korsettfabriken som nu har blivit lokaler för Regionteater väst.

Sedan vart de lunchteater och min och Christoffers uppgift var då att dela ut flygblad och att göra reklam för ”Ester Nilsson levde här en gång”.
Sedan vart det våran tur att käka, så vi gick ut på Borås gator.
Jag hade tur som hade Christoffer med mig med tanke på att mitt lokalsinne värkar har lagt av.
När vi kom tillbaka var allt packat och klart så det återstod bara att säga hejdå till alla i huset och sätta sig i lastbilen. Vi kom hem till Uddevalla igen runt 17:00.


Torsdag var det sovmorgon, med tanke på att vi skulle på turné till Bengtsfors med Prästkragen och vi skulle inte åka förrän klockan 2.
Vi kom till Bengtsfors och började bygga upp scenen. Det var jätte kul! Som ett stort pussel. Att det var kul höll inte Christoffer riktigt med om. Sedan var det dags för föreställningen och det kom 11 betalande. Hälften av Bengtsfors invånare alltså.
Men skådespelarna gjorde ett toppenjobb och publiken var mycket nöjd.
Sedan rev vi allt (kul!) och åkte hem. Vi var framme vid teatern i Uddevalla runt 22 tiden.



Fredag, och sista dagen för Christoffer. Idag fanns det inte mycket att göra så vi hjälpte Ina med lite av varje. Det var en väldigt kort dag, vi slutade redan vid 13:30.

Tack för den här veckan/ Ulrika och Christoffer





Vecka 43
På Måndag morgon klockan 9 började vi våran dag. Idag skulle vi gå med Kul och kusligt två gånger. Men första klassen som var väntad klockan halv 10, kom inte så jag och Ulrika spenderade två timmar i kostymförrådet istället, vilket var mycket roligt!
Två timmar senare kom vi på att vi kanske skulle gå och äta innan den andra klassen kom, så vi kilade iväg och delade på en pizza.
Klockan 12 var vi på plats igen och rundvandringen i Kul och kusligt började.
Ulf var skådespelaren som visade barnen runt och sedan visade han upp en liten självbiografi i form av teater om en händelse han varit med om i unga dagar.
Efter Kul och kusligt runt halv 2 var jag och Ulrika fria att gå hemåt.



Tisdag var en ledig dag för mig och Ulrika, för att de andra hade möte hela dagen. Chill !



Onsdag morgon klockan 08:00 var jag och Ulrika här, för att åka iväg till Herrljunga med Jonas – turnéledare för Tala, det är så mörkt.
Klockan halv 10 var vi på plats i Herrljunga, då bar vi in lite rekvisita till föreställningen.
De skulle göra 2 stycken föreställningar den dagen och klockan 11 började den första.
Runt 12 efter den första föreställningens slut gick jag, Ulrika, Peter, Kjell och Jonas och åt i gymnasieskolans matsal.
Efter maten hade jag och ulrika fria tyglar och kunde hitta på lite vad vi ville. Vi besökte då Herrljungas Hemköp och på vägen dit kunde Ulrika inte undgå att lägga märke till en kille som liknade Karlsson på taket.
Andra föreställningen klockan 2 satt jag och Ulrika utanför med Jonas och höll koll.
Klockan 3 var det hemfärd med turnébilen. Ulrika satt och läste manga under färden, medans jag sov i stort sätt hela vägen hem till Uddevalla! Jonas släppte sedan av oss vid kampenhof och vi tackade för dagen!



Torsdagen var inte särskilt krävande, vi skulle vara på teatern klockan 6 på kvällen och hjälpa till lite innan dansföreställningen började klockan 7. Vi stod och sålde lite tilltugg och sedan fick vi även gå gratis på föreställningen :)
Den var slut klockan 8 ca och då fick vi gå hem!



Fredag, idag är det våran sista dag här. Vi har nu på förmiddagen spenderat tid framför denna blogg och senare ska vi hjälpa till under Lunchteatern klockan halv 12.
Vi har trivts som fisken i vattnet, det har varit väldigt kul att se hur ni har det här och hur ni arbetar.
Stort tack för den/de här veckan/veckorna, på återseénde!



Sara Mellgren och Ulrika Skylvik

Inga kommentarer: