onsdag 26 september 2007

Dag 2

Jag vaknar av att dottern sitter upp i sängen 03.00.
Hon är vaken till 04.45.
Vi delar på tiden, jag och sambon.
Kliver upp 05.50.
Känner mig berusad, är det en spårvagn jag sitter på, hur hamnade jag på tåget? Jag brukar inte hoppa av i Stora Höga, ingen ringer och är magsjuk, fortsätter framåt.

Klockan 07.55 når jag Twin Peaks, Uddevalla - västkustens svar på Täby, där är allt numera privatiserat, dom glömde tydligen teatern.

Klockan 10 börjar repetitionerna.
A är som vanligt på hugget, framåtlutad, kan inte säga nej.
B tystlåten, hemlighetsfull.
Tittar på C som ler hela tiden, D är långt längre än C, det är roligt.

Vi läser texten tillsammans, läser den igen, blev det bättre andra gången?
Leker, hittar på olika karaktärsdrag - bitterfittan, prettot, besserwissern och demonstranten. Lunchar och fortsätter därefter med ännu mer lek.
En dag på jobbet som slutar med en fet kulturbudget i hand på väg söderut.

Kvällen kommer, barnen ligger.
Jag summerar dagen, 10 arbetsdagar kvar till premiär. Idag har vi löst tre av tio scener, alla är vid gott mod, nervösa under ytan, javisst.

E

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad händer sedan då?
Nu börjar det hetta till lite..
/Göran