onsdag 12 september 2007

Igår tog jag 7:ans spårvagn ut till Frölunda Torg.

Igår tog jag 7:ans spårvagn ut till Frölunda Torg i Västra Frölunda.
Jag skulle hjälpa till med vår föreställning FART.
Sy det sista på fonden, titta till rekvisitan och hjälpa till att riva dekoren efter föreställningen.

MINNEN: För 40 år sedan bodde jag här. Frölunda är min hembygd, min uppväxt.
Då fanns inte fritidsgården, inte gymnasiet och inte kulturhuset.
Frölunda Torg var nytt och nordens modernaste köpcentra, det var där vi hängde innan vi blev stora nog att åka in till riktiga Göteborg och Cue Club.
Jag minns inte att vi någonsin under min grundskoletid där ute, såg på någon teater eller dans, ingen lastbil med dekor kom…
Desto roligare att vara på Frölunda Kulturhus med FART nu!
Hälsningar
Lena

1 kommentar:

Anonym sa...

Cue Club, det var tider det.