måndag 11 juni 2007

En het teater!

Piuh! - vilken värme.
Men att bara klaga på att det är varmt i största allmänhet duger inte.
Så nu har jag tagit reda på fakta: 30.4 grader visar inomhustermometern på mitt kontor och det är bara knappa graden under utomhustemperaturen. Huvudet är segt som kola.

"Här går det hett till!"

"Vi jobbar på ett hett inneställe!"

"Ska vi sätta upp Katt på hett plåttak? Eller I hetaste laget?"
... ja, där någonstans har ni den intellektuella nivån på dramaturgiatet just idag.
Missförstå mig rätt: jag älskar värmen!
Jag är oerhört glad för att sommaren har gjort en så praktfull entré.
Men jag tänker hädiska tankar, som att teater är bäst när det regnar.
I alla fall när teater, som just nu i mitt fall, är lika med dator och kontorsstol.
- Gatuteater, någon??

Anna Berg, dramaturg


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

En het teater låter väl bra=)

Anonym sa...

Kunde du få något gjort?
En anonym....