onsdag 25 april 2007

Denna insändare som stod i Borås Tidning vill jag ge utrymme i den debatt, angående vår uppsättning av Herrar, som har uppstått

Denna insändare som stod i Borås Tidning vill jag ge utrymme i den debatt, angående vår uppsättning av Herrar, som har uppstått./Nicklas Arlevall/Bloggmaster

Våldtäkt på herrar

Det är upplevelsen som räknas, inte det som man kanske kunde ha fått uppleva, Jarl Lindahl (BT 19/4),
Det luktar avundsjuka. Det är inte du som blivit kränkt, det är regissören som du själv just kränkt.
Hon har gjort det oerhörda, nämligen tagit andra grepp än de som du anser vara det enda rätta.
Det är patetiskt att läsa dina nedsättande omdömen som inte bara drabbar regissören utan omfattar den ”okunniga” publiken som hade den dåliga smaken att med sina skratt under föreställningen och sina spontant positiva kommentarer efter föreställningen ge uttryck för sin uppskattning av en väl genomförd föreställning, eftersom vi var enfaldiga nog att tro oss ha sett en rolig och underhållande fars.
Tänk så fel vi hade!
Skådespelarna var lysande i sina rolltolkningar, både i mimik och replik.
Tack till Regionteater Väst för en roande onsdagskväll!

Lättroad teaterbesökare.”


Ett citat från en insändare i Borås Tidning, onsdagen den 25/4 2007
Är det inte exakt samma stavning här som i tidningen så beror det på min skrivkunnighet och jag ber i så fall om ursäkt till berörda.
Nicklas





Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Avundsjuka är inte någon enkel sak.

Anonym sa...

Men det Jar?, skrev idag var inga snälla ord.
Är det ingen som ska bemöta det?

Kristina

Anonym sa...

I tidningen alltså.
Kristina igen=)

Olof Lindqvist sa...

Jag gav Jarl en replik i lördagens tidning - jag tror att den mer än nog beskriver att vi delar den hållning som skrevs idagens insändare.
Men det är roligt om det är fler av BT:s läsare som ger uttryck för sin åsikt i tidningen!

Anonym sa...

BT väljer väl fritt vad dom vill publicera..