fredag 11 maj 2007

En Fredagkväll för en skådis på turné

Nu skall jag strax starta bilen fredag em för att spela Herrar i Mellerud kl 19 Ikväll. Eftersom jag bor i Göteborg är jag väl hemma runt midnatt. Då tar jag ett glas rött och kollar på "deadliest catch" "wheelers and dealers" eller något annat uppbyggligt på Tv.

I Fredags spelade vi i Uddevalla (hemmapublik) två föreställningar, en kl 13 och en kl 19.
Kvällsföreställningen blev väldigt yvig och svajig och vi blev rätt sura på varandra efteråt,det drog liksom åt buskishållet och innehållet i pjäsen liksom vattnades ur.
Vi har ju spelat ca 50 st och det vill till att få igång energin på rätt nivå...

Jag måste åka nu, måste hinna fixa några grejer till min dotters rockband innan söndag men jag återkommer (fan nu blir det
Mc Donalds).
Jan Coster/skådespelare på Regionteater Väst.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mc Donalds, en fredag. Det är desperat..
Hellre Statoil, dom har i alla fall bensin.
/N

Anonym sa...

Hoppas att föreställningen gick bra!
Väntar med spänning på rapporten...

Kristina

Anonym sa...

jag skrev ett långt inlägg igår
nu måste jag iväg ti Roasjö och spela,vart tog det vägen??
Jan C

Anonym sa...

Jo jag sa just det att jag beundrar människor som arrangerar föreställningar ute i landet.Turnen med "Herrar"är ju inne på sluttampen 3st kvar.
Vi har varit i bygdegårdar IOGT lokaler på ett 30 tal ställen och möts ständigt av smörgåsar,kaffe och mycket publik ibland är arrangörerna oroliga för att "det inte är så många" men allt är ju relativt utom ljusets hastighet i vacum enl Einstein. I Mellerud kom ca 90 pers och där bor 3000 det blir ju ca 3%, omsatt till Göteborg,skulle det motsvara en publksiffra på ca 18 000!!
Det är ju fantastiska siffror.
Vi var trötta och sega innan föreställningen i Mellerud,så det började lite tillbakalutat och liksom ömt publiken uppfattade varje nyans och trimmade igång sig själv och oss till oande höjder.
När föreställningen tog slut fick vi fina men konstiga ballonger istället för blommor.
Jan C

är precis vad vi heter – en teater för dig i Västra Götalandsregionen. sa...

Denna kommentar av Jan Coster är även upplagd som ett inlägg.
Där kan ni fortsätta kommentarerna.
Läs även de andra inläggen som kommit ovanför detta inlägg.
//Bloggmaster/Nicklas Arlevall